سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کمپ اجباری

ترک اعتیاد

مصرف مواد به دو طریق به بدن آسیب می رساند:

این ماده خود بر ارگانیسم تأثیر می گذارد.

این باعث تغییرات منفی در شیوه زندگی می شود ، مانند تغذیه نامنظم و رژیم غذایی نامناسب.

تغذیه مناسب کمپ اجباری می تواند به روند بهبود کمک کند. مواد مغذی انرژی بدن را تامین می کنند. آنها موادی را در اختیار شما قرار می دهند که اندام های سالم را می سازند و حفظ می کنند و با عفونت مبارزه می کنند.

اطلاعات

بهبودی ناشی از مصرف مواد  نیز به طرق مختلف بر بدن تأثیر می گذارد ، به عنوان مثال متابولیسم (پردازش انرژی) ، عملکرد اندام ها و بهزیستی روانی. 

تأثیر داروهای مختلف بر تغذیه در زیر شرح داده شده است:

مواد افیونی

مواد افیونی (شامل کدئین ، اکسی کدون ، هروئین و مورفین) بر سیستم گوارشی تأثیر می گذارد. یبوست یکی از علائم شایع مصرف مواد است. علائمی که در طول ترک رایج هستند عبارتند از:

اسهال

تهوع و استفراغ

این علائم می تواند منجر به کمبود مواد مغذی کافی و عدم تعادل الکترولیت ها مانند سدیم ، پتاسیم و کلرید شود.

خوردن وعده های غذایی متعادل می تواند شدت این علائم را کاهش دهد (با این حال ، خوردن به دلیل حالت تهوع می تواند مشکل باشد). رژیم غذایی سرشار از فیبر با کربوهیدراتهای پیچیده (مانند غلات کامل ، سبزیجات ، نخود فرنگی و حبوبات) توصیه می شود.

الکل

الکل  یکی از علل اصلی کمبود تغذیه ای در ایالات متحده است. شایع ترین کمبودها ویتامین B ( B1 ، B6 و اسید فولیک ) است. کمبود این مواد مغذی باعث کم خونی و مشکلات سیستم عصبی (عصبی) می شود. به عنوان مثال، وضعیتی به نام سندرم  ("مغز مرطوب") زمانی رخ می دهد که مصرف بیش از حد الکل باعث کمبود B1 شود.

نوشیدن الکل همچنین باعث آسیب به دو اندام اصلی دخیل در متابولیسم و ??تغذیه می شود: کبد و لوزالمعده. کبد سموم را از مواد مضر دفع می کند. پانکراس قند خون و جذب چربی را تنظیم می کند. آسیب به این دو اندام منجر به عدم تعادل مایعات ، کالری ، پروتئین و الکترولیت ها می شود .

سایر عوارض عبارتند از:

دیابت

فشار خون بالا

آسیب دائمی کبد (یا  سیروز )

تشنج

سوء تغذیه شدید

کاهش امید به زندگی

رژیم غذایی نامناسب در یک زن باردار ، به ویژه اگر از الکل استفاده می کند ، می تواند رشد و نمو نوزاد در رحم را مختل کند. نوزادانی که در دوران بارداری در معرض الکل قرار دارند اغلب مشکلات جسمی و روحی دارند. الکل هنگام عبور از جفت بر جنین در حال رشد تأثیر می گذارد. پس از تولد ، نوزاد ممکن است علائم ترک را تجربه کند.

ممکن است برای تعیین وجود بیماری کبدی علاوه بر مشکل الکل ، آزمایشات آزمایشگاهی پروتئین ، آهن و الکترولیت ها مورد نیاز باشد . زنانی که زیاد مشروبات الکلی مصرف می کنند در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند و ممکن است نیاز به مصرف مکمل های کلسیم داشته باشند.

محرک ها

استفاده از محرک ها (مانند کراک ، کوکائین و مت آمفتامین ) اشتها را کاهش می دهد و منجر به کاهش وزن و سوء تغذیه می شود. مصرف کنندگان این داروها می توانند روزها بیدار بمانند. آنها ممکن است دچار کم آبی شوند و در طول این دوره ها دچار عدم تعادل الکترولیتی شوند. در صورت کاهش وزن قابل توجه ، بازگشت به رژیم غذایی معمولی دشوار است.

مشکلات حافظه ، که می تواند دائمی باشد ، از عوارض استفاده طولانی مدت از محرک ها است.

ماریجوآنا

ماری جوانا می تواند اشت های شما را افزایش دهد. برخی از کاربران معمولی ممکن است اضافه وزن داشته باشند و ممکن است نیاز به کاهش چربی ، قند و کل کالری داشته باشند.

جنبه های تغذیه ای و روان شناختی مصرف مواد

هنگامی که فرد احساس بهتری می کند ، کمتر احتمال دارد که دوباره از الکل و مواد مخدر استفاده کند. از آنجا که تغذیه متعادل به بهبود روحیه و سلامت کمک می کند ، تشویق تغذیه سالم در افرادی که از مشکلات ناشی از الکل و سایر داروها رهایی می یابند بسیار مهم است.

با این حال ، فردی که به تازگی از منبع اصلی لذت خود صرف نظر کرده است ، ممکن است آمادگی تغییرات اساسی دیگر در سبک زندگی را نداشته باشد. بنابراین ، جلوگیری از عود مجدد مصرف مواد برای فرد مهمتر از رعایت رژیم غذایی سخت است.

راهنماها

به زمانهای معمول وعده غذایی پایبند باشید.

غذاهای کم چرب بخورید.

پروتئین ، کربوهیدراتهای پیچیده و فیبر غذایی بیشتری دریافت کنید .

مکمل های ویتامین و مواد معدنی می توانند به بهبودی کمک کنند (این می تواند شامل B کمپلکس، روی و ویتامین های A و C باشد).

فردی که مواد مصرف می کند، زمانی که عادات بد غذایی داشته باشد، احتمال عود آن بیشتر است. به همین دلیل است که وعده های غذایی منظم بسیار مهم است. اعتیاد به الکل و مواد مخدر باعث می شود فرد احساس گرسنگی را فراموش کند و بیشتر آن را به عنوان اشتیاق به مواد مخدر تعبیر می کند. فرد باید تشویق شود که فکر کند وقتی هوس ها شدید می شود ممکن است گرسنه باشد.

دست دادن آب بدن در دوران بهبودی از اعتیاد به مواد مخدر شایع است. دریافت مایعات کافی در طول وعده های غذایی و بین وعده های غذایی بسیار مهم است. اشتها معمولاً در دوران نقاهت برمی گردد. فردی که در حال بهبودی است اغلب مستعد پرخوری است ، به ویژه اگر از داروهای محرک استفاده کرده باشد. خوردن وعده های غذایی و میان وعده های سالم و اجتناب از غذاهای پرکالری با ارزش غذایی کم مانند شیرینی ها بسیار مهم است.

نکات زیر می تواند به بهبود شانس شما برای بهبودی سالم و طولانی مدت کمک کند:

غذاها و میان وعده های مقوی بخورید.

فعالیت بدنی داشته باشید و استراحت کافی داشته باشید.

مصرف کافئین را کاهش دهید و تا حد امکان سیگار را ترک کنید.

به طور مرتب از مشاوران یا گروه های حمایتی کمک بگیرید.

در صورت توصیه پزشک از مکمل های ویتامین و مواد معدنی استفاده کنید.

منبع :: "کمپ ترک اعتیاد سلامت راهیان بهشت"